Ridläger slut :'(

Hejj min älskade blogg!
Som ni ju vet har jag inte kunat blogga på lägret eller jag har kunnat men jag ville släppa bloggen lite så jag hade något att sakna till när jag kommer hem, men jag ska bäretta hur veckan har varit! :D
I söndags så när vi kom dit så togs vi imot av Matilda och Madde och så fick vi se vilka vi sov med och jag sov med Madelene och Ida och så jag kom först så jag tog en över säng för dom såg så mysiga ut och sen gick jag upp i cafet som man skulle och väntade på slla andra för jag kom en timma för tidigt :S för på datorn sa den att det skulle ta 1 timma och 10 min dit men det tog bara 25 min dit så ingen panik hade jag inte. Sen när alla kom så presenterade sig ledarna och sen åkte föräldrarna och vi fick reda på vilken grupp man kom i och det fans grupperna Piff, Paff, Puff och Tuff och jag kom i Tuff och fick läraren Fiona och hästen Rigoletto. Rigoletto är jätte gullig och snäll fast när man ska kratsa back hovarna så sparkade han mig eller försökte hela tiden och fram hovarna så hotade han mig att naffsa i ryggen och i måndags när vi hade prov ridning gick det jätte men sen på uteritten på efter middagen så stegrade han två gånger och blev rädd 3 gånger men jag blev inte rädd när vi var i skogen utan när vi kom hem så började jag stor gråta i massor för det var så läskigt och allt. Men sån är jag men jag skulle aldrig velat åka hem :P Maten på racnhen var jätte bra och stugorna var också jätte bra.
På tisdagen så hade vi ute ritt på morgonen som jag inte följde med på eftersom jag var rädd för skogen med just honom sen så hade vi hopp lektion på eftermiddagen och det gick jätte bra han var äte fin :D Sen så klockan 22 så skulle man ligga i sin säng men det blev nästan aldrig så hehe :P På kvällarna var det kvällsfodring hos hästarna och då mockade vi och gav dom mat det var alltid mysigt.
På Onsdagen så red vi och bada och på vägen dit gick bra det var bara väldigt lerigt och backigt men kul och så när v kom fram så badade dom som skulle bad men jag skulle inte det bara för jag hade lite ont i halsen så jag hoppade av och så åt Regoletto gräs istället men plötsligt blev han rädd för något så han sprang som i en volt så han nästan välte mig det var lite läskigt och FIona blev jätte sur på mig kändes det som fast jag itne hade gjort något och såklart blev jag rädd för jag ahde ju inte veat bli trampad på direkt och sen så red vi hem igen fast jag gick som ni kanske förstod så töntig som jag e och sen kom vi tillbaka och vi sadlade och tränsa av hästarna sen ledde vi ut dom i hagarna och sen åkte dom som skulle till Liseberg till Liseberg med jag åkte inte ditt för jag ville ju vara på idläger om jag nu hade anmält mig till det :) Men det var otur för Felix en häst där fick kolik så veterinären var där 2 gånger och han blödde näsblod och allt men allt blev bra till slut efter 4 timmar men vi fick hjälpa att ta ut och in privat hästarna och sen så när dom var klara så bestälde dom pizza och så kvälls fodrade vi så länge sen kom pizzan och vi åt sen så såg vi på film sen kom dom från lisse och vi pratade sen gick vi och la oss sen i Torsdags så på morgonen så hade vi hopp pass och det gick inte så bra.... Men vi hade ett hopp pass på eftermiddagen också då jag hade en annan häst som heter Gizmo för Regoletto och vi hoppade banan och Gizmo var jätte duktig men sista hindret var han jätte seg och gick över det hahah Sen hade vi spök kväll också och berätta spök historier och dom var shi läskiga men jag hade Julia i mitt knä så jag var inte så rädd och sen börja det blixtra och åska så då blev ganska många mer rädda och det blev ett litet strömavbrott och till slut gick jag ut och in i köket till Nina och dom andra som inte ville lyssna och tre stycken grätt för dom var rädda Och sen var det spök runda för dom som ville och det var ganska många och vi för flyttade oss till sofforna istället och så hörde vi två gånger att dom skrev skit högt och sennär vi gick till stugorna så berättade dom att Agnes en tjej hade fått katastrof astma anfall och jag bara WHAT?!! Men hon mådde bra sen men fick sova inne i ledar stugan så dom hade koll på henne men jag och Julia var inne hos Malou, Cecilia, Anna, Isatuva och Hanna och det blev så sent så vi sov där istället och Madelene och Ida som jag sov med blev lite sura på mig men dom sov ju ändå så :P På morgonen åt vi frukost och sen så städade vi våra stugor och det gick ganska fort sen så gjorde vi iordning våra hädtar till uppvisningen för föräldrarna och jag hjälpte Molly och gjorde ett fiske nät på Rusty det blev jätte fint sen hela tiden så gick jag och gosa med min bebis också sen kom föräldrarna och allat började först var det piff som red och sen var det paff och så länge paff hoppade vi red vi fram och jag hopapde 50 cm i trav och gallopp jag vet att det inte är så mycket men det var min 5 gång jag hoppa så haha sen så var det våran tur och jag var först ut och jag ahde velat ändå ha högra hinder för han bara gick över dom men det gick bra ändå jag tyvärr travade bara jag hade velat hellre galoppera men han ville inte :( Sen så hade jag hoppat klart och då fick man en roset där det stog Ranchens Ridläger 2012 och sen när alla hade hoppat så skrittade vi av lite in i skogen som vi brukar gra och det var fantastiskt och satt vi av och tog in alla hästar och sen så när tuff hade hoppat klart så ledde vi ut alla hästar i hagen sista gången och det var jätte sorgligt alla grätt förutom jag och några ndra men jag ville bara stor gråta men det gick inte :''''( så jag gråter typ nu helat iden istället Det var det sorgligaste jag har gjort att släppa regoletto i hagen och sen gå tillbaka och åka hem jag höll på att börja gråta när jag kramade ledarna det var SÅÅ sorligt och jag vet inte änns deras efternamn så jag kan söka på facebook fast dom har säkert inte facebook ändå :P Sen åkte jag hem och det var det sorgligaste jag gjort!! :(( 
Men på södag till måndag har jag bestämt med Malou att vi ska sova över jätte kuuuul :D <3 
Jag kan bara säga att ranchen var det bästa jag varit på hittills :D Ska nog komma tillbaka nästa år <3 
ÄLSKAR ER ALLA Malou, Pauline, Cecilia, Agnes, Johanna, May, Maya, Maja, Lina, Julia, Julia, Hanna, Anna, Tintin, Rebecca, Ida, Madeleine, Viveka, Janell, Isatuva, FionaNina, Lina, Madde<33Matilda, Runna, Isabelle,Josephine, Elin och alla andra jag glömt jag kommer aldrig glömma er<33333 
Pussss<33
 
Min älsklings Regoletto<3
Love uuuu

Kommentarer
Josefin säger:

Kommer sakna dig med!!! :D <3

2012-07-14 | 14:49:28
Julia (ranchen) säger:

Kommer aldrig glömma dig heller!! <3<3
Ska åka bort och kommer hem på Lördag men ringer sen så kanske vi kan göra nått?? (Om du har lust.) Puss Julia.

Svar: Älskar diig!! <333 Ja ring miiiig! JAAAAAAAAAAA <3333 pusss
Victoria

2012-07-15 | 19:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback